Als gevolg van de vernietiging van een groot deel van het Belgische wagenpark tijdens de tweede wereldoorlog had de NMBS een tekort aan internationale rijtuigen. Daarom bestelde de NMBS bij Ragheno (Mechelen) een nieuwe reeks rijtuigen die in 1951 geleverd werden. Zij kregen de aanduiding I2.
Begin jaren 1960 hadden de Belgische spoorwegen nood aan lichte lijndiesellocomotiven die de laatste stoomlocomotieven definitief van het toneel zouden verbannen. Aanvankelijk werden zes prototypes gebouwd en aan uitvoeringe testen onderworpen. Na de zes prototypes werden 85 machines besteld als type 210 (later reeks 60).
Enkele jaren geleden is Frans Oleo met pensioen gegaan. Een gelegenheid om een lang gekoesterde droom waar te maken. Na meer dan 30 jaar vakantie in Graubunden in Zwitserland lag het thema van de toekomstige baan dan ook voor de hand. .
In 2010 is Van Biervliet onder het label B-Models gestart met de productie van Belgische goederenwagens en locomotieven. Het succes van de containerwagen Sgnss en de ertswagens Fals werd gevolg door nieuwe initiatieven. Nu is het de beurt aan de open bakwagen type Fas. .