11 am 970 Post Mechelen 'L27'23.7  13.07.90 17h23 (avF173.024SNNr)2

Het eerste spoorwegpostkantoor rijdt op 15 september 1840 op de lijn Brussel-Antwerpen. Het duurde echter tot 5 maart 1968 waarop het eerste autonome posttreinstel APT AM35 aan de pers werd voorgesteld. Op 16 maart 1988 werd de APT AM54 voorgesteld.  In 2003 werd het vervoer overgenomen door vrachtwagens.

5939 + Tahms Hombeek 23.05.95 13h33 (avF414.002aSNN)
Door de toenemende industrialisatie ontstond in de jaren 1960 een nijpende tekort aan goederenwagens voor het vervoer van rollen plaatstaal. Dit resulteerde in een bestelling van meer dan 1700 nieuwe wagens met de aanduiding Shmms, Shimms en Tahmsdie eind jaren 1960 en begin jaren 1970 werden geleverd.

Begin jaren 1960 besliste de NMBS om de middelgrote stations te voorzien van een locomotief om de rangeerbewegingen uit te voeren. Deze rangeermachines van de reeks 90 en 91 moesten de tijdrovende maneuvers van de stoomlocomotieven overnemen.

I2 ex c11 nr 13132 Ragheno (24 05 52) als b11 nr 12112 UIC 51 88 21 80 212 2 14 06 1981 IMG6703b

Als gevolg van de vernietiging van een groot deel van het Belgische wagenpark tijdens de tweede wereldoorlog had de NMBS een tekort aan internationale rijtuigen. Daarom bestelde de NMBS bij Ragheno (Mechelen) een nieuwe reeks rijtuigen die in 1951 geleverd werden. Zij kregen de aanduiding I2.